تمامی مطالب مطابق قوانین جمهوری اسلامی ایران میباشد.درصورت مغایرت از گزارش پست استفاده کنید.

جستجو

تبلیغات

پیدایش طراحی آموزشی

         طراحی آموزشی دارای سابقه ای بسیار طولانی است.متفکران بزرگی مانند ارسطو، سقراط و افلاطون  به اساس شناختی یادگیری و حافظه توجه داشتند، در قرن( 13 )سن توماس آکویناس و 400 سال بعد جان لاک این توجهات را گسترش داد. نظریه هایی از این قبیل نوعی نقشه و طرح آموزش را توصیه می کندکه می توان آن را کوششهای غیر منسجم در طراحی آموزشی دانست.هدف مشترک تمام اقداماتی که در زمینه طراحی آموزشی صورت گرفته است جستجوی دانش پایه ای است که بتواند بین نظریه های یادگیری و فعالیت های عملی آموزشی پیوند برقرار کند؛ در نتیجه، طراحی آموزشی بر مبنای نتایج پژوهش هایی که در زمینه فرایند های روان شناختی یادگیری به دست آمده بود ، شکل گرفت تا بتواند برای مشکلات آموزشی راه حلهایی بیابد و یادگیری ، یادداری و انتقال آموخته های افراد را به بالاترین حد برساند.


    این مطلب تا کنون بار بازدید شده است.
    ارسال شده در تاریخ پنجشنبه 11 دي 1348 [ گزارش پست ]
    منبع
    برچسب ها : آموزشی ,طراحی ,یادگیری ,طراحی آموزشی ,شناختی یادگیری ,
    پیدایش طراحی آموزشی

تبلیغات


  • Ads1

پربازدیدترین مطالب

آمار امروز جمعه 31 شهريور 1396

تبلیغات

پارس ایرانیک جهت سفارش تبلیغات با ایمیل زیر در ارتباط باشید
mohsen_msl@yahoo.com

آخرین کلمات جستجو شده

تگ های برتر