جستجو

تبلیغات


    تبلیغات شما در اینجا

طراحی آموزشی ساختن گرایانه

         یکی از عوامل مهمی که در دهه 1990 میلادی بر طراحی آموزشی تأثیر گذاشت ، گرایش طراحان آموزشی و متخصصان آموزش به رویکرد ساختن گرایی و دیدگاه های مشابه دیگری بود که به برخی از آنها نظریه نیز اطلاق می شد. استقبال از این دیدگاه در دهه 1990 روز به روز افزایش می یافت. اصول آموزش ساختن گرایانه بر حل مسائل پیچیده و واقعی ، همکاری یادگیرندگان با یکدیگر برای حل مسائل، بررسی مسائل از چشم اندازهای گوناگون و مسئولیت پذیری یادگیرندگان در قبال یادگیری و نیز آگاهی آنان از نقش خود در فرایند ساخت دانش تأکید می کرد(دریسکول ، 2000، به نقل از : ریزر،2001).  برخی معتقدند که هنگام بحث از طراحی با رویکرد ساختن گرایی، دیگر واژه طراحی آموزشی به کار نمی رود، بلکه از عنوان « طراحی محیط های یادگیری » استفاده می شود، زیرا در رویکرد های معرفت شناسی پست مدرن ، دانش حاصل فرایند ساختن معنا در ذهن شاگرد است و برهمین اساس مبنای طراحی نیز با مباحث طراحی آموزشی در رویکرد نظام مند که طی آن همه اجزای آموزش از ابتدا تا انتها از قبل تعیین و طراحی می شود و سپس با استفاده از انواع رسانه های موجود و مناسب به شاگردان عرضه و منتقل می شود ، تفاوت اساسی می یابد( فردانش، 1380).


    این مطلب تا کنون 22 بار بازدید شده است.
    ارسال شده در تاریخ شنبه 10 مهر 1395
    منبع
    برچسب ها : طراحی ,آموزشی ,رویکرد ,آموزش ,طراحی آموزشی ,ساختن گرایانه ,رویکرد ساختن ,
    طراحی آموزشی ساختن گرایانه

تبلیغات


    Ads

پربازدیدترین مطالب

آمار امروز چهار شنبه 6 ارديبهشت 1396

تبلیغات

محل نمایش تبلیغات شما

تبلیغات

محل نمایش تبلیغات شما

آخرین کلمات جستجو شده

تگ های برتر