خوش آمدید

جستجو

تبلیغات





طراحی آموزشی شناخت گرایانه

         از اوایل دهه 1920 بعضی دریافتند که محدویت هایی در رویکرد رفتارگرایانه به درک یادگیری وجود دارد. بدین ترتیب رویکرد شناخت گرایانه در اواسط قرن در یادگیری و آموزش ظهور یافت. این دیدگاه به جای رفتار آشکار ، بر فرایندهای ذهنی که در پس رفتار وجود دارند، می پردازد. 

         از نقاط قوت شناخت گرایی آن است که مطالب آموخته شده توسط یادگیرنده قابل انتقال به محیط واقعی است. طراحان آموزشی در دیدگاه شناختی به جای تأکید بر رفتار بیرونی بر فرایند ذهنی تأکید دارند و از آن برای افزایش اثربخشی آموزش بهره می برند. به جای تحلیل تکلیف و موضوع که در دیدگاه رفتار گرایی وجود دارد، شناخت گرایان بر تحلیل یادگیرنده تأکید می کنند. به هنگام طراحی آموزشی براساس رویکرد شناخت گرایی، باید به ساختار های ذهنی یادگیرنده توجه شود. طراحان آموزشی باید نقش فعال یادگیرنده را در نظر داشته باشند و با فراهم آوردموقعیت های شبیه سازی شده، فرصتها و تجارب یادگیری را به زندگی واقعی یادگیرندگان نزدیک سازند.


    این مطلب تا کنون 9 بار بازدید شده است.
    منبع
    برچسب ها : یادگیرنده ,رفتار ,شناخت ,آموزشی ,تأکید ,ذهنی ,طراحان آموزشی ,رویکرد شناخت ,
    طراحی آموزشی شناخت گرایانه

تبلیغات


    محل نمایش تبلیغات شما

پربازدیدترین مطالب

آمار

تبلیغات

محل نمایش تبلیغات شما

تبلیغات

محل نمایش تبلیغات شما

آخرین کلمات جستجو شده