تمامی مطالب مطابق قوانین جمهوری اسلامی ایران میباشد.درصورت مغایرت از گزارش پست استفاده کنید.

جستجو

تبلیغات


طراحی آموزشی رفتارگرایانه

        رفتار گرایی به عنوان رویکردی به آموزش و یادگیری بر رفتار قابل مشاهده و اندازه گیری تاکید می کند. رفتارگرایان معتقدند که هر نوع رفتاری را می توان به اجزای تشکیل دهنده آن تجزیه کرد.

         رفتارگرایی به عنوان رویکردی به آموزش و یادگیری بر رفتار قابل مشاهده و اندازه گیری تأکید می کند. رفتارگرایان معتقدند که هر نوع رفتاری را می توان به اجزای تشکیل دهنده آن تجزیه کرد. با آموزش مهارتها و رفتارهای جزئی است که یک رفتار کلی آموخته می شود. براساس این رویکرد، یادگیری هنگامی انجام می گیرد که تغییر قابل اندازه گیری در فراوانی عملکرد مشاهده شده صورت گرفته باشد و یادگیری در حقیقت تقویت رابطه بین رفتار (پاسخ) و عامل ایجاد کننده آن  (محرک) است. از نقاط قوت این رویکرد می توان به واضح و آشکار بودن هدفهای رفتاری و استفاده از محرکهای از پیش تعیین شده برای موقعیت های آموزشی اشاره کرد. در عین حال ، رفتار گرایی رویکردی تک بعدی است و نمی تواند همه انواع یادگیری و فعالیتهای ذهنی را در بر بگیرد.


    این مطلب تا کنون 60 بار بازدید شده است.
    ارسال شده در تاریخ پنجشنبه 11 دي 1348 [ گزارش پست ]
    منبع
    برچسب ها : رفتار ,یادگیری ,گیری ,رفتاری ,توان ,اندازه ,اندازه گیری ,رفتارگرایان معتقدند ,تشکیل دهنده ,اجزای تشکیل ,قابل مشاهده ,اجزای تشکیل دهنده ,
    طراحی آموزشی رفتارگرایانه

تبلیغات


    Ads1

پربازدیدترین مطالب

آمار امروز سه شنبه 6 تير 1396

تبلیغات

جهت سفارش تبلیغات با ایمیل زیر در ارتباط باشید
mohsen_msl@yahoo.com

تبلیغات

ads3

آخرین کلمات جستجو شده

تگ های برتر